Phu Quoc Island, Vietnam: Mini útikalauz

Kambodzsában, Kep -ben lazítottunk, azon gondolkodva, hogyan kell megtámadnunk Vietnamba tett utazásunk következő szakaszát. Megkaphatnánk egy hosszú távú buszt Ho Si Minh felé, de eléggé fáradtunk a hosszú, izzadt buszos túráktól a 12 hónapos utazásunkban.

Ehelyett úgy döntöttünk, hogy készítünk egy busz/komp/sík kombinációt, amely elvisz minket a Phu Quoc apró szigeti paradicsomán, Vietnam déli partjainál. És annyira örülünk, hogy megtettük – mert valószínűleg csak Vietnam legjobb strandjait találtuk meg.

Miért nézd meg a Phu Quoc -ot?

A Phu Quoc az a fajta hely, ahol hetekig elakadhat, csak egy függőágyban lehűlni. Hogy őszinte legyek, nincs sok tennivaló. Inkább ott van ez a vonzó laza, trópusi hangulat, amely úgy tűnik, hogy megnehezíti az utazók távozását. Napjainkat finom utcai ételeket fogyasztottunk, apró székeken ülve az út szélén, és a robogónkon a strandtól a strandig körbejárva.

A Phu Quoc irgalmasan mentes a turistáktól-itt nem fogja megtalálni az NHA ​​Trang csúnya sokemeletes apartmanházait. Nincs sok idegenforgalmi infrastruktúra, ami azt jelenti, hogy itt sem fogja megtalálni a nagy párthosteleket. Ehelyett visszatér az alapokhoz néhány függőágyral és egy ventilátorral.

A Phu Quoc valamivel drágább, mint Vietnam szárazföld, mivel mindent el kell repülni vagy el kell szállítani a szigetre. De még mindig vannak költségvetési ételek és szállási lehetőségek, ha elég keményen néz ki.

A Island Life Hostelben maradtunk, amelyben nem volt légkondicionáló, de olcsó sörökkel és nyugodt légkörrel készítettük. Volt egy jó értékű motorkerékpár -bérleti üzlet is, amely kényelmesen található a szomszédban! Figyelmeztető szó: A Phu Quoc rendkívül meleg, tehát ha a hővel küzd, akkor fektessen be egy légkondicionáló helyiségbe.

Phu Quoc legjobb strandjai

A Phu Quoc abszolút kedvenc strandunk a Sao Beach volt. Ez a gyönyörű, fehér homokos strand meglehetősen elszigetelten van, de ez az, ami annyira nagyszerű. Van néhány tengerparti oldalsó bár, amely a part mentén pontozva van, ahol bérelhet egy esernyőt és egy strandszéket, hogy élvezhesse egy -két koktélt, míg a nap a horizont alatt csúszik.

A Cua Can és az Ong Lang strandok, amelyek közvetlenül a szomszédban találhatók, szintén kötelező. Vegyünk egy pár sört, és menekülj el a hőtől, ha úsznak a kristálytiszta vízben. A strandok szintén meglehetősen közel állnak Duong Dong városához, ahol van néhány olcsó szálláslehetőség, ha nem bánja, hogy egy forgalmas és egyfajta „meh” városban marad.

Motorkerékpár felvétele a phu quoc -on

Nagyjából nincs nyilvános hordozás a phu quoc -on. Ugyanakkor rengeteg motorkerékpár/robogó bérleti üzletet talál a sziget körül. Napi 8 USD -t (sisakot is) bérelhet motorkerékpárokat. Legyen felkészült az alkura, különösen, ha néhány napnál hosszabb ideig bérel. Minél tovább bérel, annál olcsóbbnak kell lennie!

A Phu Quoc forgalma nem olyan, mint Ho Si Minh vagy Hanoi. A sziget nagyon csendes forgalom szempontjából, tehát még az első alkalommal működő motorosok is túl sok gond nélkül is megkerülhetnek. Néhány dollárért vásárolhat egy tartályban tartályt – tartsa szemmel a műanyag palackokat, ahol az út szélén ülő benzin. A sziget strandjainak többsége egy órás autóútra van egymástól.

Figyelmeztető szó: Sok utazási biztosítási kötvény nem fedezi Önt a motorkerékpár -balesetek miatt, különösen, ha nincs otthon motorkerékpár -engedély. Gondosan ellenőrizze a házirendjét!

Kepről (Kambodzsa) a Phu quoc -ra való eljutás

Órákú kutatásokat végeztünk a leggyorsabb és legolcsóbb módszerről a KEP -ről a PHU quoc -ra való eljutásról. Úgy tűnt, hogy 3 lehetőségünk van:

Fogjon el egy minibuszt a kep -ről a ha tienre, majd tedd meg a Phu quoc -t a komphoz (itt megtalálhatja a komp ütemtervet)

Kapjon egy taxit a határhoz, majd egy Moto-taxi-t Ha Tiennek, majd egy kompot a Phu Quoc-hoz

Vásároljon egy minibusz/kompcsomagot, amely elvitt minket a szállodánkból a Phu quoc -ba

A harmadik lehetőség sokkal könnyebb és nem sokkal drágább volt, mint a többi lehetőség, tehát eladtak minket! Ez azt jelentette, hogy nem kellett aggódnunk a kompjegy vásárlása miatt, amikor megérkeztünk a Ha Tienbe. Nincs stressz a komp dokkjának megtalálása vagy a komp teljesen hiányolása miatt.

Az ANA Tours -tól a KEP -ben vásároltunk minibusz/kompcsomagunkat, körülbelül 20 USD -ért személyenként. Nem volt problémánk, bár az online vegyes véleményeket olvassuk el. Egy taxi összegyűjtött minket a szállodánkból, majd eldobott minket az utazási irodába, ahol egy minibuszra ugrottunk. A minibusz a határhoz vezette minket, ahol befejeztük a határátkelő alaki követelményeket, majd ugyanazt a minibuszt adtuk újra.

A határátkelés egyértelmű volt. Már megvan a vietnami vízumunk (ezeket a Phnom Penh -i hostelünkön keresztül szerveztük). Lehet, hogy fizetnie kell egy COU -tTovábbi dollár a határátkelő tisztviselők számára. Szeretnénk mondani, hogy megvesztegetés volt, de ez nagyjából az volt.

A határátkelőhely után egy kis étteremben dobtunk le a Ha Tien Port -ban, ahol kb. 30 méterre sétáltunk a Superdong Ferry -hez. A Superdong komp eldobott minket a Vong Beach -en, ahol körülbelül 30 000 VND (1,30 dollár) megosztott minibuszt fogtunk Duong Dongnak. Nincsenek ATM -ek a dokkban, tehát készítsen egy kis változtatást! Aztán arra kértük egy helyiet, hogy hívjon minket egy mért taxival, amely elvitt minket a hostelünkbe.

Minibusz/kompcsomagokat is vásárolhat a Phnom Penh utazási ügynökeitől és hostelektől (körülbelül 30 USD/fő). Ezek a Kampot és a Kep segítségével elviszi.

Eljutni a phu quoc -ból a ho si minhbe

Néhány napos robogókon való hajózás után, a tengerparton pihenve, ellenőrizetlenül izzadva, és első ízlésünket kapva egy csodálatos vietnami ételt, elindultunk Saigon/Ho Chi Minh -városba.

A legolcsóbb és legkényelmesebb módja annak, hogy a Phu Quoc -tól a Ho Si Minh -be érjen el, ha a Jetstar Pacific vagy a Vietjet segítségével jár. A Phu Quoc -tól a Ho Si Minh -től a busz/komp kombinációja általában drágább, és sokkal hosszabb ideig tart! Könnyen elkaphat taxit a Phu Quoc repülőtérre a szigeten lévő szállásról. Sajnos nincs igazán kényelmes nyilvános szállítási lehetőség a repülőtérre való eljutáshoz.

Szeretne még több vietnami inspirációt? Nézze meg ezeket a cikkeket:

Hová menni Vietnamban – a 11 legfontosabb hely, amelyet nem akar kihagyni!

10 érdekes tény Vietnamról

Tennivalók Hanoi -ban – a 11 legjobb tennivalót

Mint ez a cikk? Tűzd ki!

Jogi nyilatkozat: Az úton lévő kecskék Amazon munkatárs, és más kiskereskedők számára is leányvállalat. Ez azt jelenti, hogy jutalékokat szerezünk, ha a blogunk linkjeire kattint, és vásárolunk e kiskereskedőktől.